Pages

12 Eylül 2013 Perşembe

İpek Hanım Çiftliği Domateslerinden Doğal Kışlık Konserve Nasıl Yapılır?

Sevgili Anneler;

Tarla domateslerinin azaldığı bu günler artık kışlık domates hazırlıklarınız için son fırsatlar. Sizinle gayet pratik olan kendi yöntemimi paylaşmak istedim. Gerçekten çok az vaktinizi alacak,sizde mutlaka yapın! Kışın hem mevsimin doğal domatesini çocuklarınıza yedirmiş olacaksınız, hem de kıpkırmızı yaz domatesleri elinizi altında olacak!  Tabii mutfak biraz dağılacak, onu da doğal deterjan ile temizleyeceğiz :)

Domateslerin doğal olmasına önem verin, ilaçlı ,hibrit tohumlu domatesler için uğraşmaya gerek yok zaten markette ilaçlı domatesin salçası da , püresi de her zaman mevcut. Domateslerinizi marketlerden organik , doğal köy pazarlarından ya da ekolojik pazarlardan alın! Ben eve kadar gönderdiği için İpek Hanım Çiftliği'nden aldım. 10 kiloluk domates kolileri yapmıştı. 

Hazırlıklar: 

Domatesleri yıkayın. Doğrayın. Kabuğunu soymanız, rendelemeniz, rondodan geçirmeniz gerekmiyor. Sadece orta boyda doğrayın. Aşağıdaki resim kadar uygundur.



Kavanozları yıkayıp hazırlayın, püf noktası kapaklar her zaman yeni olmalı! Yoksa hava alıp bozulma riski olur, bütün emeğiniz boşa gider.  Neyse ki tüm marketlerde 1 TL'lik mağazalarda bu mevsimde kapak ve isterseniz yeni kavanoz satılıyor.



Bir de el blendırına ihtiyacınız olacak. Benim ki bu aşağıdaki , tencere için geniş bir ağızı olan ucu var. Çok rahat ettim. Çelik olduğu içinde kaynayan tencereye rahatça sokabiliyorum.



Büyük bir tencereye, domatesleri yıkayıp doğrayın, bir kaşık tuz atarak kaynatmaya başlayın. Büyük bir aşure tenceresi olursa daha rahat olur ancak ben de olmadığı için 3 tencereye böldüm.  Tencereyi ağzına kadar doldurabilirsiniz. Pişmeye başladıktan bir süre sonra zaten azalmaya başlayacak. Domatesler kaynamaya başladığında,tencerenin içine blendırınızı sokarak domatesleri geçirin ve suyu kalmayana kadar kaynatın. Ne kadar çok kaynarsa o kadar az kavanozunuz olur, az yer kaplar :)


İyice suyu gidip, tencere yarıyarıya azalınca içine iki tahta kaşık zeytinyağı koyun,  kavanozu açtığınız zaman zeytinyağı salçanın üzerine çıkarak hava ile temasını kesecek ve açtığınız kavanoz küflenmeyecek.

Suyunu çekince kaynar haldeyken kavanozlara doldurun sıkıca kapatın ve ters çevirin. Soğuyup oda sıcaklığına gelene kadar ters şekilde bekletin. Düzelttiğiniz de kapakların içe çökük olduğunu görmelisiniz.



İşte domates konserveleriniz hazır ! 



Sevgilerimle
Yeşil Anne