Pages

26 Kasım 2013 Salı

Konuk Yazarımız : Sevgili Başak Pirtini ile Doğal Yaşam Sohbetimiz :)

Sevgili Anneler;

Bugun blogumuzda harika bir konuk anne röportajımız var. Bir çoğunuz onu doğalanneyim facebook grubundan ve dogalanneyim.blogspot.com adresinden tanıyor olabilirsiniz.  Doğal yaşamı kendine prensip edinmiş iki tatlı bebişi olan, kimyager çok tatlı bir anne: Başak Pirtini. 


Başak Pirtini için günün moda tabiri ile doğallıkta uzay diyebiliriz :) Çok da yardımsever, canayakın.. 

Her türlü sorunuza cevap verebilmek, yardımcı olabilmek ,onu çok mutlu ediyor. Sevdiklerine hediye etmek için organik kremler yapıyor, biz de zevkle kullanıyoruz :)

Buyurun sohbetimize :)


Sevgili Başak, seninle Doğal Anneyim facebook grubu üzerinden tanıştık. Biraz kendini anlatır mısın? Nereden çıktı bu doğal annelik?

Boğaziçi Kimya mezunuyum. Okuldan sonra profesyonel iş hayatımda bilişim sektörüne yönelik yurtiçi ve yurtdışı fuar, etkinlik ve konferansların pazarlama çalışmalarını yürüttüm. Anne olmaya yakın işimden ayrıldım ve evde iki kızımla daha yakından ilgilenebilmek adına tekrar iş hayatına geri dönmedim. Çok eskiden beri sağlıklı yaşam üzerine okuyor ve uyguluyorum. Sigara ve alkol hiç kullanmadım. Hamilelik öncesinden itibaren de ilaç kullanmayı bıraktım. Bir kere insan hayatında doğal yaşam uygulamalarını başlattı mı uzun bir süreçte her alanda doğal olana yönelmeye başlıyorsunuz. Ben de ilk başta evde beslediğim kedi ve köpeklerimle ilgili bashico blogumda http://bashico.blogspot.com doğal beslenme ve doğal bakım blogları yazmaya başladım. Hamile kalınca doğal yöntemleri ve doğal ebeveynliği çocuklarıma uygulamaya başladım. Bir kaç sene içinde de 
birikimlerim artınca;





blogumu açtım. Blogda doğal ebeveynliğe, iki kere yapmış olduğum epiduralsiz normal doğumlara, emzirme, doğal bebek beslenmesi, zehirli kimyasalsız yaşam uygulamalarıma, yaptığım etkinlikler ve araştırma konularıma yer vermeye başladım. Ardından facebook üzerinde kendim gibi annelere ulaşmak için 







grubunu kurdum. 







Peki hiç bir kimyager olarak çalışmak istedin mi?

Kimya hayatımızın tüm alanlarında var. Kendi sağlıklı beslenme, doğal ürünler araştırmalarımda kimyager olmaktan çok faydalanıyorum. Kimyager olarak çalışanlar laboratuvarlarda direk kanserojen maddelerle iletişimde oluyorlar. Bu sebeple istemedim. Ancak evde kendi mutfağımda doğal ve organik kremler, deterjanlar, diş macunları yapıyorum. Bunlarla ilgili tariflerim de Doğal Anneyim http://dogalanneyim.blogspot.com blogumda var. Kendisi yapamayan ama organik ve doğal bir krem almak isteyenlere de yardımcı oluyorum. Bu kremlerim arkadaşlarım arasında çok meşhur. 5 senedir çocuklarıma kendi yaptığım kremlerimi sürüyorum. 



Peki temizlikte deterjan olarak ne yapıyorsun?

İçeriğinde deniz tuzu, karbonat ve limon tuzu olan tariflerim var. Eğer yapamıyorsam evde bitkisel içerikli temizlik malzemeleri kullanıyorum. Arap sabunu, zeytinyağlı sabun tozu gibi mesela. Son zamanlarda bulaşık makinesi ve çamaşır makinesinde Mom’s Green kullanıyorum. Sonuçlarından memnunum. 

Evde nasıl besleniyorsunuz?

Doğal yaşamın en önemli bölümlerinden biri de doğal beslenmek. Evde ürünlerimizi organik ve doğal tarım yapan çiftliklerden ve organik pazarlardan temin ediyorum. Bütçemizin büyük bir kısmını sağlıklı olabilmek adına doğal beslenmeye ayırıyoruz. Kapalı ambalajda, şekerli, içeriğinde katkı maddeleri olan yiyecekleri eve sokmuyorum. Buzdolabımdaki her şey ev yapımı ürünlerden oluşuyor. Kendi yoğurdumu, kefirimi, turşumu, sirkemi, çikolatamı yapıyorum. Ekşi mayalı ekmek denemelerim var. Ancak alıyorsam hep organik tam buğday ekmeğini tercih ediyorum. Çocuklarım bir şey yemeden önce içerisinde zararlı maddeler var mı diye soruyorlar.

Ben bir senedir vejeteryan ve vegan ağırlıklı besleniyorum. Kendi vücudumun sesini dinlediğimde bana iyi gelmeyen ve iyi gelen besinleri eleyerek geldiğim bir nokta bu. Vegan ağırlıklı beslenme tarzı ile hayvanları çok sevdiğim için onlara acı verici ve eziyet çektirici uygulamaları hayatımdan çıkarttım. Çocuklarıma ise herhangi bir yaptırım uygulamıyorum. Sadece merak ederlerse etkilemeyecek şekilde bazı şeyleri anlatıyorum. İki kızım da sebzelerin önemini çok iyi biliyorlar. Her sabah yeşil sebze ve meyve karışımından oluşan bir içeçek hazırlıyoruz. Evde çoğunlukla vejeteryan yemekler pişiyor.

Çocuklarına hastalık anında neler yapıyorsun?

Öksürük, grip, nezle, ateş, anında ilk olarak beslenmemizi tamamen bitkisel hale çeviriyoruz. Et ve süt ürünleri hastalık anında vücudu zorluyor, mukusa sebep oluyor. Hastalığın iyileşmesi de gecikiyor. Hastalık anında ayrıca bitki çayları ve ilaç olarak yan etkisi olmayan homeopatik remedileri kullanıyoruz. Kendi ballı karışımlarımız, polen, propolis, goji berry gibi süper yiyecek takviyelerimiz daima var. Hastalıkları yenmek için vücudu besleyerek destekliyoruz, herhangi bir tıbbi ilaç ve antibiyotik kullanmıyoruz.

Ev yapımı kremlerin pek meşhurmuş arkadaşların arasında...

Evet bahsettiğim kremlerimi küçük miktarlarda yapıyorum. İhtiyacı olan arkadaşlarım ve çevreden tanıdıklar severek kullanıyorlar. El, yüz, dudak, dirsek, topuk nerenize isterseniz sürebileceğiniz tamamı yenebilir malzemelerden içeriği organik krem yapıyorum. Mesela içeriğindeki zeytinyağını bir arkadaşımın organik zeytin bahçesinden, hindistancevizi ve diğer yağlarımı organik sertifikalı alıyorum. Merak edenler için kremlerdeki yağların kullanım faydaları ile ilgili bir blog http://dogalanneyim.blogspot.com/2013/07/hindistancevizi-yagl-ve-bocek-kovucu.html yazdım. 



“Doğal Anneyim” diyebilmeleri için bizi takip eden annelerimize önerilerin var mı?

Gelecek nesilleri yetiştiren annelerimizin, çocuklarına yeşil  ve temiz bir dünya bırakmak için başta evlerindeki her türlü kimyasal içerikli gıda, temizlik, kozmetik ve bakım ürünlerini tekrar gözden geçirmelerini öneriyorum. Bir yerden başlayınca zamanla hayatınızı her alanında doğallaştırabileceksiniz. Nasıl nereden başlamalıyım diyenlere severek yardımcı oluyorum.


Bizde Sevgili Başak'a verdiği bilgiler için çok çok teşekkür ediyoruz. 

Sevgilerimle
Yeşil Anne